Sverige missar VM



Gårdagens fiasko med förlust mot Danmark innebär att vi nu missar VM. Det finns en rad anledningar till det! här kommer några:

Sveriges högerback måste bytas ut, Micke Nilsson har haft sina bra dagar och bör lämna över platsen till någon annan då han varken håller defensivt eller offensivt. Mikael Lustig är ett bra alternativ.

Hela mittfältet lär omdistruberas, Innermittfältet måste få mer fart och kreativitet. Kim Källström kan få vara kvar på sin postion bara han inte tar hörnor osv, han var usel på det igår. En bättre Vänstermittfältare är Seb Larsson, man såg direkt att när han kom in blev det mer fart, och så spelar han i Premier Leauge istället för ett dålig dansk liga. Sen vill jag se Emir Bajrami få chansen nästa år på en vänstermittfälts position, han har fart, kreativitet och kan göra sin gubbe, allt det som Sverige saknar just nu.

Anfallet är helt okej bara Zlatan får hjälp, jag måste säga att Henke och Zlatan var bra igår, de va mittfältet som inte hjälpte till, vilket gjorde anfallen uddlösa.

Nu blir tyvärr VM riktigt tråkigt att följa, men jag hoppas mitt andra lag Elfenbenskusten tar sig till VM, så man har nått lag att följa.

tack och hej!

/stoor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0