Morgondagens derby

Det som händer i Stockholm imorgon har inte hänt på flrera flera år inom fotbollen. Vanligtvis de senaste 9 åren har Bajen oftast varit topplaget, och AIK inte hittat rätt, varav en vända ner i superettan. Nu sker det motsatta, AIK i topp och Bajen mot superettan. Jag tycker båda delarna är tragiska.

Bajen är mitt lag, därför kan jag ses som partisk när jag skriver detta, men så är inte fallet. Utan Hammarby blir det färre derbyn, mindre media eftersom Stockholmslagen är de första medierna vänder mig mot, de njuter av att Bajen och Djurgårn ligger där de ligger. Intresset kommer tappa otroligt. Det blir 5 "storlag" och 11 mediokra lag som knappt kan locka till sig 5000 på matcherna. Det missgynnar alla, inte bara Hammarby och Djurgården. Läste häromdagen att AIK tappar 8 miljoner i intäkter om de båda åker ur. Därför hoppas jag för svensk fotboll och för mig själv att Bajen skräller imorgon och tar minst 1 poäng. AIK är värda att komma topp 3 inte bättre, i min värld vill jag att de vinnande laget försöker lira anfallsfotboll och är väldigt kreativa. Nu är Göteborg och Elfsborg bättre på det, försvar är viktigt, men väldigt tråkigt.

mitt tips imorgon vill jag inte ge ut, jag håller bara tummarna, låt oss se Hammarby i Allsvenskan ett år till tack.

/Signerat Stoor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0