Gårdagens derby från läktarplats



Höga förväntningar från min del då slaget om siljan skulle ske. Storebror Leksand mot Lillebror Mora.

Vi blev bjudna på matchen av ett företag som sammarbetar med HSB där jag jobbar. Och TUR var väl de!

Det var en av de sämsta matcherna jag sätt, inte bara live utan även på TV. Leksand var otroligt sega och de såg ut som att alla hade oslipat, när de väl hade pucken verkade det ligga en aura runt leksingarnas klubbor, varenda puck studsade och Mora kunde enkelt bryta. Däremot var jag imponerad av Mora, wow vilken skillnad på skridskoåkningen! de hade fart, de hade tempo, de kunde skjuta (även direktskott), de hade finess! Allt som saknades i Leksands spelare. Egentligen är jag inget Leksands fan, utan håller väl Mora högre men även där inget super fan. Men anledningen till lackningen över den dåliga matchen vara att Leksand drog ner hela matchen i botten. Mora kändes som ett elitserielag, Leksand ett mittenlag i allsvenskan.

/Stoor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0