Blaugrana hacer nos fantasticó

Vilket ungefär betyder "Barcelona gör oss fantastiska". Anledningen att jag tar upp den frasen är min beundran till Barcelonas fotbollslag. Enda sen liten har jag följt dom. Morfar hade varit i Spanien och varit en av 98000 åskådare på Nou Camp och beundrat precis som jag, laget Barcelona. Det han berättade efter resan var så fascinerande att jag som knapp 6 åring fastnade för laget. En äkta Barcelona tröja hänger numera på min vägg från just Nou Camp shopen, köpt av min morfar.

Säsongen har börjat bra för mitt lag, efter fjolårets fantastiska trippel och gåshud efter slutsingnalen i Champions leauge var det bara hatten av för hela laget. Många spekulerar om det är det bästa laget som någonsin beträtt en fotbollsplan, jag vet inte, jag är bara fullständigt fascinerad av allt de gör.

Årets säsong har börjat strålande, efter supervärvningen av vår svenske stjärna Zlatan Ibrahimovic trodde många att laget skulle bli ännu bättre, vilket även jag tänkte. I skrivande stund ser jag och många andra ut att ha rätt, 5 mål på 8 matcher varav 5 mål på 6 matcher i ligan är väldigt bra med tanke på att han gör så mycket annat för laget, hans oväntade passningar och dribblingar gör honom till den han är. Sammarbetet med Messi är magiskt att skåda, låt det bara fortsätta såhär, gör oss fantastiska.

Undertecknat Stoor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0