Poesi

Jag trodde att vi hade något, något speciellt. Inser att detta är över nu.
Du är inte det du en gång var, inte lika efterlängtad, inte lika härlig helt enkelt.

Vi har vuxit ifrån varandra, jag har utvecklats och står inte för samma saker jag gjorde då.
Även om det var härligt och du givit mig många härliga minnen älskar jag dig inte idag som jag gjorde då.
Jag minns ändå tiderna med dig, det var enkelt, roligt och kärleksfullt.

Idag ser jag inte på dig med samma ögon, med samma längtan. Jag antar att vi vuxit ifrån varandra.
Jag uppskattar den tid vi haft men har insett att det aldrig mer kommer bli du och jag.
Varje gång du kommer inser jag hur mycket bättre jag har det utan dig.
Därför säger jag det till dig nu, jag hatar dig snö.

/egget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0